Op zoek naar echtheid: wie ben jij eigenlijk?

Een reclame komt voorbij. Alles is mooi, alles is geweldig, alles klopt. Ik bedenk me hoeveel reclames ik al niet gezien zal hebben in mijn leven? Dat moeten er tienduizenden zijn. Magazines, bushokjes, televisie, YouTube, social media, websites. Op de snelweg, bij de winkel, de kapper en op de kleding van mensen om me heen. Perfecte spullen, perfecte mensen, perfecte ideeën. Alles is nodig, alles is belangrijk, alles is geweldig. Waar ik maar kijk, waar ik maar ben. Overal komen boodschappen verpakt in perfecte beelden op je af.

Perfectie, show. In real life is het vaak net even anders. Je kan de juiste trui aan hebben, je komt bij de juiste kapper die het juiste model haar knipt en je draagt de juiste broek. Maar het zegt niets. Ja, je hebt geoefend op je stralende glimlach met de juiste tanden. Maar je ogen achter de, overigens juiste, bril laten een andere realiteit zien. De boodschap die je ben gaan geloven is dat perfectie je gelukkig maakt. Maar het is een leugen. Het juiste geurtje, de juiste schoenen… het neemt je eenzaamheid niet weg.
The show must go on. Klinkt nog altijd goed, maar het is een leugen. Show is fake. Times are changing. Het geloof in mooie verhalen en prachtige beelden is aan het verdwijnen. Het heeft je niets gebracht. Het heeft je onrust niet verminderd.

Lees dit volledige blog op CIP.nl