Niet te stoppen beweging!

Ik zag een wereldbol die langzaam inzoomde op Nederland. Het was donker in Nederland. Door het land heen waren enkele duidelijke lichtpunten zichtbaar. En terwijl de kaart langzaam dichterbij kwam, kwamen er in hoog tempo overal lichtpunten bij. Steeds meer, steeds sneller. Tot er overal in Nederland lichtpunten zichtbaar waren.

Ik geloof dat dit laat zien wat God aan het doen is in ons land. Een enorme toename van bewegingen. Relatief kleinschalig, midden in de maatschappij, lokaal en gericht op de directe omgeving. Gedragen door mensen die gunnend zijn, elkaar bemoedigen en helpen. Mensen die begrijpen dat het gaat om Gods Koninkrijk en niet onze menselijke koninkrijkjes.

Allemaal initiatieven die geboren worden vanuit de Heilige Geest. Initiatieven zoals Revival Nights, bevrijding- en genezingsavonden, samenkomsten, in huizen, buurthuizen, schuren en zolders. Mensen die elkaar vinden zowel in kleine initiatieven als grotere bewegingen.

Doorbreken van apostolische beweging, zodat Gods Bruid, Zijn Gemeente, hersteld kan worden. Niet naar onze beeld en gelijkenis van hoe wij denken dat ‘kerk’ eruit moet zien, maar naar Gods beeld en Gods ideeën over Kerk. Herstel naar hoe het begon in Handelingen. Een Kerk vol Kracht die Jezus zichtbaar maakt en beweegt door de maatschappij, en invloed heeft door de onderlinge liefde, eenheid en relatie. Een Kerk waar Gods gunst op rust.

Deze beweging zal niet te stoppen zijn. Niet door jaloezie, niet door onenigheid, niet door aanvallen, niet door de voortdurende kritiek en druk die er zal zijn vanuit politiek, religie en maatschappij. Niet te stoppen, alles zal meewerken ten goede, hoe scherp het ook soms zal snijden, het zal deze beweging alleen maar zuiverder en sterker maken. Deze beweging is niet te stoppen.

In 2023 gaat dit in een grote versnelling komen. Het denken over Kerk wordt verder vernieuwd, waardoor er ruimte komt voor nieuwe ervaringen en ontdekkingen. En waar kerken misschien leeglopen, kerkgebouwen worden afgebroken, zal Gods Kerk opstaan in Heerlijkheid.

  1. Carine Van dop 1 januari 2023 at 18:36 - Reply

    Ik kreeg ook in mijn droom Nederland van bovenaf te zien, met allemaal gele lichtpuntjes. Gaaf om te lezen dat jij dat ook zag…. Verwondering en heel benieuwd wat 2023 ons brengen zal en hoe God ons leidt in Zijn plan, Destination.

  2. Ad 12 juni 2023 at 17:31 - Reply

    10-06-2023
    Om 3.45 God zegt Ik zal Mijn Geest uitstorten over Nederland.
    Allen zullen ervaren,dat Mijn Geest dit land zal bezoeken ze kunnen het niet ontkennen. Of ze Mij aannemen ligt zelf aan de keuze van de mensen. Mijn Geest zal alle muren (oordelen) die Mijn kinderen
    hebben gebouwd neerhalen. Herstel zal plaatsvinden onder Mijn kinderen zodat ze
    weer één worden. Mijn Geest zal de nieuwe generatie klaarmaken om andere volken het evangelie te brengen.
    Ze zullen bekleed zijn met autoriteit als de eerste apostelen die Ik wegzond. Net als de vaderen in voorgaande eeuwen in dit land stuur Ik hen naar de volkeren.
    Maar deze keer gaan ze zonder kooplieden hun reis maken. Want zij zullen hun land niet dienen om winst te maken,maar zij zullen Mij dienen.
    Velen van Mijn kinderen zijn teleurgesteld en zijn hun vertrouwen in Mij kwijtgeraakt
    Ze dwalen in de wereld zonder Vader,want
    dit is Mijn Woord,want Ik weet dat zij Mijn stem niet meer hoort.
    Ik de getrouwe God zal hun terugluisteren
    Zacharia 10:8 en zij zullen tot Mij terugkomen. God laat Mij zien dat veel van Zijn kinderen barensweeen hebben in het land. Hun gebeden zijn anders,dan strijd voeren. Ze dragen in hun gebeden het verdriet en de tranen van God in de binnenkamer. Ze huilen en zuchten voor Gods aangezicht die God aan hen overbrengen. Maar God zegt er komt een tijd dat ze verlost worden van hun barensweeen. Er zal blijdschap zijn, want er zal een nieuw geboorte komen (hemellichaam). De hemel zal zich verblijden en juichen.

Onze Nieuwsbrief

BLIJF OP BETROKKEN VIA ONZE MAANDELIJKSE UPDATES

Blijf Up2date. Schrijf u in voor onze maandelijkse nieuwsbrief met persoonlijke updates en ontwikkelingen in onze bediening.

Bedankt voor uw betrokkenheid!